poniedziałek, 14 października 2013

Zbieżne daty

24 sierpnia jeden z poznańskich kapłanów dowiedział się, że ma podjąć się zadania tworzenia nowej parafii. Sam zaproponował, aby patronami była piątka poznańskich męczenników z okresu drugiej wojny światowej. Bardzo był zaskoczony, gdy uświadomił sobie, że to stało się w dniu, w którym przed 71 laty zostali uśmierceni. O tym rozmawialiśmy w czasie telefonicznej rozmowy. Dzielił się również wielką ufnością jaką pokłada w Bogu w tej nowej rzeczywistości, w której przyszło mu pracować. Szuka materiałów o Piątce. To dlatego do mnie dzwonił. Zamieszczony do mnie namiar na stronie www.wiernidokonca.pl sprawia mi czasami takie niespodzianki. Chwilę później przyszło mi szukać słów pocieszenia po śmierci jednego z parafian. Jego żona przeżyła śmierć męża w dniu ich 40 rocznicy ślubu. Nie była to pierwsza śmierć w tej rodzinie, w tym właśnie dniu. Przed laty w rocznicę ich małżeństwa zmarła matka męża. Moi rozmówcy zwracali uwagę na zbieżność dat. I chyba każdy "tak ma". U mnie choćby moje urodziny zbiegły się z urodzinami bł. Michała Rua (pierwszy następca księdza Bosko) i śmiercią dziadka (taki "prezent" na 14 urodziny). I oczywiście nie szukam w tym jakiegoś "od górnego" sterowania. Ale i tak te fakty budzą zainteresowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz